Äta clean fram till Nyår

Som rubriken lyser så kommer jag från och med imorgon äta clean enda fram till nyår. Jag gjorde det förra året också men då gjorde jag det från 1 oktober till nyår. Efter det kom min födelsedag och mina vänner hade 18 års fester titt som tätt så det blev en hel sött och onyttigt efter det. Min deff gick galant men kunde gått bättre om jag hade cardio möjligheterna som jag har nu. 
 
Tror dessa 4 månader fram till nyår kommer vara super. Med mer cardio, cleaneating och inget godis, chips och alkohol kommer det bli jättebra.
 
Kommer dessutom börja med mina Powerwalks igen innan skolan. Börjar med att mäta mig imorgon och dessutom väga mig. Jag kommer mäta mig 1 gång i månaden och väga mig igen endast dagen innan nyår. Varje lördag kommer jag göra en nyttig sötsak för att hålla mina cravings på plats. Det funkade förra året så denna gång tror jag det kommer gå ännu bättre. Jag mådde sjukt mycket bättre under de dagarna än jag gjorde när jag åt mycket godis. 
 
Dessutom så gick det sämre nu i våras just för att det hände mycket i mitt privatliv, ändrade mitt liv ganska mycket och mådde psykiskt dåligt ett tag men nu mår jag super igen. Jag hatar att bara se det negativa eller klaga över saker. Jag lever, jag mår bättre än många andra så ska vara tacksam för det. 
 
 Snart kommer även en uppdatering av designen. Håller på att fixa en ny med nya bilder bla. 
 
 
Förra nyår då jag körde all in ;) 
 
 
Edit: Inga bullar, kakor och onyttiga bakelser ska jag äta! 
 
 
 

-

Helloooo!
 
Är sjuk så ligger hemma och tittar på film. Sov ingenting inatt för att jag hostade så mycket så när skulle upp för att gå till skolan (6:30) så var jag alldeles för trött.  Mår riktigt dåligt så lika bra att stanna hemma så man inte smittar någon. 
 
Igår var det min sista dag på jobbet, jag sa upp mig i måndags då jag verkligen inte hinner med skola från 8-16 nästan varje dag och sen gå till jobbet 17-21 så jag valde att jobba klart denna månad och sen sluta. Tar 40 min från skolan till jobbet också vilket skulle stressa upp mig rejält. Bjöd på kladdkaka med grädde när det ändå var min sista dag. 
 
Istället blir nu all fokus på skolan och träningen. Det finns en koppling mellan att det går bra för mig i skolan och att jag tränar. Jag kopplar bort skolan när jag tränar vilket gör så att min hjärna hinner bearbeta allt och dessutom får jag bättre koncentrationsförmåga när jag tränar också. 
 
Jag blev även intervjuad häromdagen av Dagens Nyheter till Gymnasieguiden. Jag och 4 till från skolan blev intervjuade, de andra var från estetiska programmet inriktning musik, bygg, restaurang och humanisistiska. Jag går ju en spetsutbildning inom finansekonomi så jag hade väl enda kontornisse utbildningen av de som blev intervjuade. Coolt faktiskt att de valde mig utav 1200 elever på skolan. De tog iaf massa bilder och intervjuade oss. Gymnasieguiden kommer ut i november så alla nior i Stockholmsområdet kommer nog se mig i tidningen. Förhoppningsvis blev bilderna bra hehe 
 
 
 
 

Tillbaka till vardagen

 
 
Då var sommarlovet slut och skolan har börjat. Började i Torsdags men lektionerna börjar inte förens nu på måndag. Jobbigt men även lite skönt att komma tillbaka till vardagen, träffa vännerna och ge järnet sista året nu på gymnasiet. Inte för att mitt pluggande tar slut efter det utan sen blir det universitetet men det gäller att kämpa nu sista året så att jag får betygen jag vill ha.
 
Annars är det så att första veckan på Actic har gått superbra! känner mig mer och mer bekväm i gymmet och vet nu vart allt ligger. Skulle på ett Boxning pass nu idag men såååklart när jag sitter där och väntar på att instruktören ska komma så får vi veta att det är inställt för hon är sjuk. Istället blev det ett magpass och lite chins, var ett tag sen jag testade det. När jag körde chins som bäst klarade jag 5st, nu när jag testade så kom jag inte ens upp haha. Chins är verkligen en färskvara ju, man måste köra minst 1,2 ggr i veckan för att man ska kunna få det bra så nu är det bara att nöta, nöta tills jag klarar igen.
 
Körde även ett Yogapass häromdagen, såå himla skönt att få köra de igen efter en tids uppehåll. Jag är fortfarande den mest stela personen på planeten men det blir nog bättre ju mer rörlighet jag kör
 
 
 
 
Första selfien på nya gymmet ;)
 
Lite gott på jobbet, Nobe Aloe Vera ;)
 
 
 
 
 
 

Actic Sydpoolen

Actic Sydpoolen är nu officiellt mitt nya gym!
 
Har tänkt på att börja där ända sen jag fick veta att jag aldrig mer får spela basket men valde att vänta tills nu innan jag köpte gymkortet, dels för att jag nu fått sparat cash till det men även att jag haft svårt att vilja släppa Täljehallen och basketen.
 
Just det är något jag fortfarande känner är tungt, att lämna mitt trygga gym där jag kan välja bästa  tiderna att vara ensam på, kan komma och gå som jag vill och dessutom nu de senaste veckorna även koppla min telefon till stereon och ha min musik i hela gymmet. Att dansa mellan seten när ingen var där var också en favorit ;)  Att lämna Täljehallens gym känns även jobbigt då det känns som att jag kapar alla band till basketen och kommer inte träffa mina vänner särskilt ofta längre. Men jag kommer aldrig kunna kapa basketen helt, kommer bli så att jag går på mitt lags matcher, eller mitt gamla lags matcher rättare sagt...  och då o då gå på A lagsmatcherna också. 
 
Anledningen till att jag byter gym är i första hand att jag får mer valmöjligheter inom träningen. Pass, simning och styrketräning. Jag behöver simningen för det är egentligen den enda cardion som inte gör ont för knät. Jag har tillbringat alldeles för mycket tid på att cykla i Täljehallen. En annan anledning är att jag behöver avstånd från basketen. I slutet på förra säsongen då vi hade alla viktiga mästerskap var det otroligt jobbigt att vara där och se tjejerna kämpa ihjäl sig på planen och jag själv inte får göra någon nytta. Jobbigast var det nog när vi hade det sista för säsongen, Scania Cup. Har nog aldrig varit så svårt att vara i hallen utan att bli ledsen för att jag inte får spela. 
 
Var på Actic idag för första gången med min kusin och vi körde Boxning innan jag tog mig en PW på löpbandet och såg mig om i gymmet lite. Kul att bara för folket på passet fick veta att det var min första gång på Actic så trodde de att jag var ny helt o hållet vilket nog  chockade de flesta när jag var både starkare och mer uthållig än de flesta där, även killarna berömde vilket var kul. Tror verkligen jag kommer trivas på Actic, trevliga männsikor och riktigt nice gym! 
 
Varför det blev just Actic är det är att det är  ett av Södertäljes bästa gym, tsm med World Class skulle jag nog säga att dem är dem bästa. Största anledningen var det att jag får simma också, vilket är superbra för mitt knä 
 
 

Träningsdagbok

Något som är väldigt bra och som jag skulle rekommendera alla som vill följa sin utveckling är att ha en träningsdagbok. Jag har aldrig haft en men har sett ett fåtal personer på gymmet ha det och började med det själv för ett par veckor sen. Jag har innan bara skrivit upp PB och mina egna crossfit pass. 
 
Nu har jag iaf börjat med att skriva alla övningar, reps och vikt för att sen se hur det förändras med tiden. Nu kanske jag tar typ 15kg i någon övning men om en månad kanske jag lyckas klara 20 istället och på så sätt kan man då följa sin utveckling. 
 
Min träning denna vecka: 
 
 
Den enda delen av min kropp som är så ojämn, 105kg på en övning, endast pinne på en annan. 
 
 
 
 
 

Älskar träningsvärk

Precis blivit klar med ett rygg pass på gymmet. Ryggvärken har kommit tillbaka efter att jag var hos kiropraktorn igår och det kändes bra. Får se om det blir bättre efter nästa veckas besök. 
 
Det bästa som finns efter ett gympass är att ha träningsvärk dagen efter. Det är en smärta som jag älskar för det känns verkligen som att man jobbat då. Får jag inte träningsvärk så känns det som att jag inte tog ut mig tillräckligt mycket på passet även fast jag säkert gjort det. Just nu har jag träningsvärk på de ställarna som jag vill ha det på bla röven haha. :D
 
Någon annan som bara looove träningsvärk? eller är jag typ retard för att jag gör det? 
 
 

100kg PB

Fick till ett PB på 100 kg på Hip Thrust häromdagen, äntligen tresiffrigt :D
 

RSS 2.0