Recept: Banana Bread

 
Det skulle bli nyttigt bananbröd men bröd blev det inte skulle jag säga. Det blev mer som en sockerkaka utan socker hehe. Den blev god ändå och kommer förmodligen lägga i lite stevia nästa gång för att den ska bli som en riktig sockerkaka. Jag hade varken i Stevia eller valnötter. 
 
Du behöver
 
• 0,75 dl mandelmjöl
• 0,75 dl kokosmjöl
• 0,5 dl havremjöl dvs malda havregryn
• 2 väldigt mogna bananer
• 65 g lättkesella
• 0,5 dl naturell yoghurt
• 2 äggvitor
• 2 tsk bakpulver
• 1/2 tsk bikarbonat
• 1 tsk kanel
 
Valfritt: 1 msk stevia strö
15 g valnötter
 
Gör såhär:
 
1. Sätt ugnen på 175 C.
2. Blanda ihop alla ingredienser utom valnötterna med en stavmixer.
3. Smörj en brödform med kokosolja eller naturell olja och strö mandelmjöl eller kokosmjöl i formen (så att brödet inte fastnar).
4. Häll smeten i formen, strö över valnötterna och grädda i mitten av ugnen i ca 45 minuter.
5. Låt svalna.
 

Inspo

 
 
 
 
 
Inspo från Weheartit
 

Couples Who Train Together, Stay Together

Hello!
 
Varit i Stockholm hela dagen med min mamma och pojkvän för att titta på lite klänningar och annat. Köpte en fin kortklänning i grön från Talithas och kollade på flera som vi kanske återkommer till senare.
 
Tränade rygg/bröst imorse genom att superseta de flesta övningarna. Körde ganska lugnt då jag fortfarande har ryggproblem och körde min rehab ett tag också.
 
Igår tränade jag och Filip tillsammans på Actic, han fick äntligen sitt kort så vi kunde börja träna på riktigt. Vi körde ben och han vet att Esmes benpass är killerpass så vi båda dog lite halvt då jag inte kört ett benpass på väldigt länge. Vi körde även en magövningar också imellan de tunga benövningarna. Vi avslutade med benpress och haltade typ från gymmet sen.
 
Imorgon blir det ännu en runda till stan för att kolla på fler klänningar men även köpa ny telefon och boka tid för klippning och färgning av håret  
 
 

Prioriteringar

Hej!
 
Får förfrågningar ofta om varför jag inte bloggar längre, om jag slutat träna och äta nyttigt etc. 
 
Det senaste året har varit väldigt omväxlande för mig. Från att bara tänka på mig själv, min träning, basket har jag nu bytt hela mitt liv till att prioritera andra personer än mig själv. Jag är nu Ordförande i Syrianska-Arameiska ungdomsföreningen i Södertälje, jag kommer nu i augusti börja plugga heltid på Kungliga Tekniska Högskolan, jag jobbar flera dagar i veckan  och framför allt, jag väljer att prioritera en viss person mer än denna blogg och även min träning, nämlingen min pojkvän och blivande fästman.
 
Jag har haft svårt att hitta en balans där jag hinner jobba, plugga, vara aktiv i SAUF, träffa mina vänner och pojkvän men samtidigt hinna träna och äta nyttigt.  
 
Träningen har fått lida en hel del men även kosten. Har blivit en hel del Max mat efter våra SAUF möten även om jag oftast tar sallad . Det har blivit en hel del restaurang mat och mycket få matlådor. Jag har helt enkelt levt livet, jag har valt att inte slaviskt sköta kosten och träna utan helt enkelt sätta andra personer före det. Det finns viktigare saker i livet än träning och kost. Förut om någon ville träffas så blev oftast  svaret: "aa visst men måste till gymmet först", eller "nej, tyvärr ska till gymmet den tiden". Nu blir det oftast "okej jag drar till gymmet en annan dag". 
 
Nu senaste veckan har jag dock bestämt mig, det är dags att komma tillbaka. Jag mår bra av att träna och jag mår bra av att äta nyttigt så jag kommer kanske inte träna lika ofta men kosten har jag helt omstrukturerat igen. Det är kvarg och havregrynsgröt som gäller ett tag framöver. Vill ju ha en fin kropp inför kommande event ;) 
 
Jag kommer försöka vara mer aktiv på bloggen och snart får jag även en träningbuddy så då kommer det nog bli mer uppdatering men nu vet ni varför jag varit off. 
 
Antagen till utbildningen jag ville komma in på. 
 
Grillade med de bästa
 
SAUF aktivitet i Ronna
 
 
 
Min vän Marias studentmottagning
 
 
 
Min student mottagning
 
Jag och min bror på min student
 
 
 
Den syrisk ortodoxa patriarken besökte Sveriges Riksdag

RSS 2.0